26 Eylül 2008 Cuma

türk tarihine damgasını vuran karakterler #3

barbaros hayrettin. debut çalışması "ben sizin babanızım, ben ne dersem o olur" gibi türk insanının mizacına ters sözler içeren çalışmasına rağmen bir dönemin sevilen şahıslarından oldu. barış manço'nun "domates biber patlıcan" gibi anlamsız sözler içeren şarkılarından etkilenmiş olacak ki kendisi de hatırlayabildiğim kadarıyla iki şarkıyla (ben sizin babanızım, sevgilim sevgilim nasılsın) türk pop dünyasına girme kararı almıştı. "tamam domates biber patlıcan gibi bir şarkısı var barış manço'nun ama güzel kardeşim bu adamın "gülpembe"si de var efendime söyleyeyim, "dağlar dağlar"ı var "kol düğmeleri" var, bu iş sebze isimleri üzerinden yürümüyor" diye uyaran bir prodüktörü olmamasından dolayı bu iki şarkıyla kral tv ekranlarında arz-ı endam etmeye başlamıştı. daha çok bilinen şarkısı "ben sizin babanızım" olsa da sözlerindeki sitem ve vuruculuktan dolayı sevgilim sevgilim nasılsın her zaman benim favorim olmuştur. 

sevgilim sevgilim nasılsın
soğuk iç sesin kısılsın
köpüklü banyo yaparken 
birden sular kesilsin 

sevgilim sevgilim nasılsın
burnun kapıya kısılsın 
diskoda hop hop oynarken
kot pantolonun yırtılsın

şarkılarındaki absürd duruşu imajına da yansıtmayı kendine görev bilmişti kendisi. uzun kıvırcık saçları, süheyl uygur tarzı takım elbiseleri ve tabiki en önemlisi o muhteşem gözlükleriyle türk izleyicisinin aklına mıh gibi kazınmıştı. 

ben sizin babanızım şarkısının klibi için buyrun;



Hiç yorum yok: